Door middel van meditatie je geluk vinden. Dat is eigenlijk wat Gelong Thubten met dit fantastisch geschreven boek zegt.
Gelong Thubten besloot na een ernstige burn-out en een hartaanval op zijn 21e een boeddhistisch klooster in Schotland in te gaan en monnik te worden. Thubten is één van de pioniers van het onderricht in meditatie en geeft al meer dan twintig jaar meditatielessen op scholen, instellingen en in het bedrijfsleven. De opbrengsten van zijn werk worden ingezet om het boeddhisme toegankelijker te maken . Zo is hij diverse projecten gestart waardoor mindfulness bereikbaar is geworden in de armste delen van het Verenigd Koninkrijk. Inmiddels is hij al 26 jaar monnik als hij dit boek schrijft.
In deze hectische wereld is meditatie hoognodig omdat onze waarneming van de werkelijkheid enorm is veranderd. We leven in een wereld waar haast nummer één is en waar smartphones ons de gewenste snelheid bieden. Maar je geest is groter dan dit probleem. Door te mediteren, en Gelong Thubten legt helder uit hoe je dat moet doen, sluit je vriendschap met jezelf en kun je een keuze maken. Want geluk is een keuze. Geluk is onze ware aard.
Thubten geeft haarscherp aan dat je niet in het verleden moet blijven hangen, je geen zorgen moet maken over de toekomst of iets aan het huidige moment wil veranderen. Geen verwachtingen en geen verlangen, want als je dat wel doet ontstaan namelijk moeilijkheden. Alleen maar gewaarzijn, dan ervaar je een rustige geest. Een echte eyeopener is dat Thubten zegt dat het beter is te mediteren met open ogen. Zo zeg je tegen jezelf dat alles goed is zoals het is en sluit je de wereld niet buiten. Niets hoeft te verdwijnen.
Word gelukkig als een boeddhistische monnik is een boek wat voor iedereen makkelijk leesbaar is en waar je heel erg veel van kan leren. Je leert mediteren en je leert hoe je gelukkig kunt worden. Dat geluk een keuze is die je kunt nemen. Dit absolute vijfsterren boek is alleen maar uitstekend. Lees en word ook gelukkig! Je kunt zelf je gewoonten veranderen en je leven in je eigen hand nemen. Wat is geluk en nog belangrijker, waar vind je het geluk? Het geluk ligt in jezelf en daar kom je achter door meditatie. Dit boek geeft je handige en fijne oefeningen om te mediteren. En door te mediteren ervaar je geluk.

Gelong Thubten
Word gelukkig als een boeddhistische monnik
ISBN: 9789025908218